Δέκα χρόνια μετά τον θάνατο του σμηναγού της Πολεμικής Αεροπορίας, Κώστα Ηλιάκη, που έχασε τη ζωή του στις 23 Μαΐου 2006, όταν το αεροσκάφος του κατέπεσε κοντά στην Κάρπαθο, ύστερα από επεισόδιο με τουρκικά μαχητικά, η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας ξανανοίγει τον φάκελο της υπόθεσης, που είχε κλείσει ως «ατύχημα».
Την εκδοχή του ατυχήματος είχε επικυρώσει με απόφασή της η Ελληνική Δικαιοσύνη, καθώς Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας είχε επιβάλει -ερήμην- στον Τούρκο πιλότο, που καταδικάστηκε το 2008 για ανθρωποκτονία από αμέλεια, φυλάκιση τεσσάρων ετών, αφού επισήμως ο θάνατος του Ελληνα σμηναγού αποδόθηκε σε «ατύχημα» που προήλθε από «ανθρώπινο λάθος» του Τούρκου πιλότου με τον οποίο ενεπλάκη σε αερομαχία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δέκα χρόνια μετά, η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας ξανανοίγει την υπόθεση του θανάτου του σμηναγού Κώστα Ηλιάκη, που ήταν 36 ετών και πατέρας δύο ανήλικων παιδιών, 5 και 2 ετών.
Η αφορμή
Αφορμή για την επαναδιερεύνηση της υπόθεσης υπήρξε καταγγελία που είχε κάνει στη Βουλή πτέραρχος ε.α., ο οποίος είχε μιλήσει για κατάρριψη του ελληνικού μαχητικού από το τουρκικό αεροσκάφος και είχε ζητήσει να γίνει έρευνα.
Η Εισαγγελία της Αθήνας ξανάνοιξε τον φάκελο της υπόθεσης και ξεκίνησε αυτεπάγγελτα προκαταρκτική έρευνα, για να διαπιστωθεί εάν ο Ελληνας πιλότος δέχθηκε απροκάλυπτα δολοφονική επίθεση από το τουρκικό μαχητικό, το οποίο καταδίωκε. Ο εισαγγελέας, που ανέλαβε την υπόθεση, θα διερευνήσει εάν ο Τούρκος πιλότος, που έχει καταδικαστεί ερήμην -είχε ζητηθεί η έκδοσή του από τις τούρκικες αρχές, αλλά ποτέ δεν εκδόθηκε- για ανθρωποκτονία από αμέλεια, πήρε εντολή από το τουρκικό επιτελείο να καταρρίψει το ελληνικό αεροσκάφος και επομένως έπρεπε να έχει δικαστεί για ανθρωποκτονία από πρόθεση.
Η εισαγγελική έρευνα όμως δεν θα περιοριστεί μόνο στη διερεύνηση των ευθυνών του Τούρκου κυβερνήτη, αλλά θα επεκταθεί και στο ενδεχόμενο να έχουν ποινικές ευθύνες και μέλη της τότε στρατιωτικής ηγεσίας, για το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας. Τα αδικήματα που θα διερευνήσει ο εισαγγελέας αφορούν το πώς χειρίστηκαν την υπόθεση οι ελληνικές αρχές και συγκεκριμένα εάν έπρεπε να αφήσουν ελεύθερο τον Τούρκο κυβερνήτη ή έπρεπε να τον έχουν συλλάβει τότε, όταν πρόλαβε να εκτιναχτεί από το μαχητικό του αεροσκάφος και βρέθηκε στη θάλασσα.
Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, υπάρχουν μαρτυρίες, σύμφωνα με τις οποίες ο Τούρκος φέρεται ότι είχε τραβήξει πιστόλι εναντίον των Ελλήνων πιλότων του Super Puma, όταν επιχείρησαν να τον περισυλλέξουν.
Η επίσημη εκδοχή
Η επίσημη εκδοχή των επιτελείων Ελλάδος και Τουρκίας τότε είχε κάνει λόγο για σύγκρουση των δύο αεροσκαφών ύστερα από επαφή των πτερυγίων τους.
Η εκδοχή, την οποία θα διερευνήσει η Εισαγγελία της Αθήνας, δίνει άλλη εικόνα στα γεγονότα, σύμφωνα με την οποία ο Τούρκος χειριστής Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ χτυπώντας με το δεξί φτερό του RF-4 την καλύπτρα του αεροσκάφους του Ηλιάκη, το οδήγησε σε κάθετη και ανεξέλεγκτη πτώση, στέλνοντας τον στον θάνατο, ενώ θα διερευνηθεί και η περίπτωση ο Τούρκος να εξαπέλυσε πύραυλο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας που διερευνά την υπόθεση έχει ζητήσει από τον περασμένο Φεβρουάριο στοιχεία από το υπουργείο Αμυνας και το υπουργείο Εξωτερικών, αλλά ακόμη δεν έχει λάβει απάντηση.
Τα αδικήματα που διερευνώνται είναι σε βαθμό κακουργήματος και συγκεκριμένα ανθρωποκτονία εκ προθέσεως και κατασκοπεία για τον Τούρκο πιλότο και κατάχρηση εξουσίας για την τότε στρατιωτική ηγεσία.
from The Secret Real Truth http://ift.tt/25ubAUI
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου