Η Ινδία προχώρησε στην πρώτη αεροπορική επιδρομή-παραβίαση της "γραμμής ελέγχου" (LOC) εδώ και σχεδόν 50 χρόνια με σκοπό "χειρουργικό πλήγμα" εναντίον του Πακιστάν μετά την τρομοκρατική επίθεση στο Κασμίρ που στοίχησε την ζωή σε 40 Ινδούς.
Είναι όμως τόσο απλά τα πράγματα; Γιατί Κίνα, ΗΠΑ αλλά και Ρωσία δεν επενέβησαν στην χειρότερη σύγκρουση μεταξύ Ινδίας-Πακιστάν τα τελευταία χρόνια;
Tα ξημερώματα της 26ης Φεβρουαρίου η Ινδία προχώρησε σε ένα "χειρουργικό πλήγμα", όπως το ονόμασε, εναντίον της τρομοκρατικής οργάνωσης Jaish-e-Mohammed (JeM) μέλη της οποίας ενορχήστρωσαν το κτύπημα στο Pulwama, ένα κτύπημα που χαρακτηρίστηκε ως την μεγαλύτερη στρατιωτική απώλεια της Ινδίας.
Πίσω όμως από την ινδο-πακιστανική σύγκρουση κρύβεται ένας ακόμη "proxy war" μεταξύ των Υπερδυνάμεων ΗΠΑ και Κίνας.
Οπως έγινε γνωστό πριν λίγο καιρό, η Κίνα συμφώνησε να πουλήσει στο Πακιστάν... αεροπλανοφόρο. Καλά διαβάζετε: αεροπλανοφόρο.
Λίγο πιο πριν το Πακιστάν συμφώνησε να παραχωρήσει στην Κίνα το λιμάνι του Gwadar γνωστό ως η "Σούδα του Ινδικού Ωκεανού".
Μέσα σε όλα αυτά, υπήρξε και διπλωματικό επεισόδιο Κίνας-Ινδίας, όταν το Πεκίνο διαμαρτυρήθηκε επισήμως στο Νέο Δελχί επειδή ο Ινδός πρωθυπουργός έκανε επίσκεψη στο Αρουνατσάλ Πραντές - μια Ινδική περιοχή της οποίας τα σύνορα η Κίνα αμφισβητεί.
Το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας καταδίκασε την επίσκεψη του πρωθυπουργού της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι στο συνοριακό κρατίδιο Αρουνάτσαλ Πραντές (βορειοανατολικά), τονίζοντας ότι «εναντιώνεται αποφασιστικά» σε τέτοιου είδους ενέργειες από μέρους της ινδικής πολιτικής ηγεσίας.
Η επίσκεψη του Μόντι εντασσόταν σε μια σειρά δημόσιων εκδηλώσεων καθώς το ινδουιστικό, εθνικιστικό κόμμα Μπαρατίγια Τζανάτα εντείνει την εκστρατεία του ενόψει των βουλευτικών εκλογών που θα διεξαχθούν στην Ινδία τον Μάιο.
«Η κινεζική κυβέρνηση δεν έχει αναγνωρίσει ποτέ το λεγόμενο "Αρουνάτσαλ Πραντές" και εναντιώνεται αποφασιστικά στην επίσκεψη του ινδού ηγέτη στο ανατολικό τμήμα των σινοϊνδικών συνόρων»,υπογράμμισε σε ανακοίνωσή της η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Χουά Τσουνγίνγκ.
Ανταπαντώντας, το ινδικό υπουργείο Εξωτερικών ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι το Αρουνάτσαλ Πραντές αποτελεί «αναπόσπαστο και αναπαλλοτρίωτο τμήμα της Ινδίας. Οι ηγέτες της Ινδίας επισκέπτονται το Αρουνάτσαλ Πραντές από καιρό σε καιρό, όπως ακριβώς και άλλες περιοχές της Ινδίας. Αυτή η πάγια θέση έχει μεταφερθεί επανειλημμένα στην κινεζική πλευρά», σύμφωνα με την ανακοίνωση που δημοσιοποίησε το Νέο Δελχί.
Μια σύμπραξη Πακιστάν-Κίνας θα ήταν ότι χειρότερο για την Ινδία η οποία έχει προηγούμενα μαζί της από την δεκαετία του '60. Συνεπώς, οι ΗΠΑ αλλά και η Ινδία δεν θέλουν με τίποτα να ελέγξει τον Ινδικό Ωκεανό το Πεκίνο.
Το αποκάλυψε και ο ίδιος ο Ρώσος Υπουργός Εξωτερικών,Σ.Λαβρόφ, ο οποίος είπε ότι "οι ΗΠΑ χρησιμοποιούν την Ινδία για να "περιορίσουν" την Κίνα σε ένα "τεχνητό σχέδιο που αφορά την ευρύτερη περιοχή "Ινδίας-Ειρηνικού" και την απόκρουση ανάδυσης πολυπολικού κόσμου.
Οι ΗΠΑ εξαπέλυσαν υβριδικό πόλεμο για να καταστρέψουν το σχέδιο BRI και CPEC (Belt & Road) με συγκεκριμένη στόχευση το πακιστανικό προάστιο του Balochistan όπου θα κατασκευαστεί το "μέγα σχέδιο" του τερματικού λιμανιού Gwadar.
Σκοπός είναι η πλήρη αποσταθεροποίηση του αντιπάλου στο πλαίσιο ενός νέου δόγματος ενός αμερικανο-σινικού Ψυχρού Πολέμου ώστε να απομακρυνθούν οι ξένες επενδύσεις στο CPEC και να δεχτεί καίριο πλήγμα η υψηλή στρατηγική της Κίνας.
Gwadar: Το νέο λιμάνι-μέγας ναύσταθμός ή μια αποικία της Κίνας;
Αυτό το ερώτημα κυριαρχούσε στις αμερικανικές "δεξαμενές σκέψης".
Το λιμάνι του Gwadar βρίσκεται στο "στόμιο" του Περσικού Κόλπου λίγο κάτω από τα Στενά του Ορμούζ. Είναι το τρίτο εμπορικό λιμάνι του Πακιστάν μετά από Karachi και Qasim.
Ολες οι εξελίξεις δείχνουν ένα τεράστιο "deal" μεταξύ Πακιστάν-Κίνας για τον "οικονομικό διάδρομο των δύο χωρών "China-Pakistan Economic Corridor (ή αλλιώς CPEC)". Στη συμφωνία αυτή προχώρησε ο νέος πακιστανός πρωθυπουργός, Imran Khan, λόγω και του μεγάλου δημοσίου χρέους της χώρας του.
Για το λόγο αυτό προσκάλεσε την Κίνα να επενδύσει στο συγκεκριμένο λιμάνι ως τμήμα του παγκόσμιου σχεδίου του Πεκίνου γνωστό ως "Belt and Road Initiative (BRI)"
"Η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε λάθος. Εγώ θα διαπραγματευτώ με την Κίνα για το CPEC και όλες οι κινεζικές εταιρείες θα λάβουν προνόμια, επενδύσεις και θα έχουν ασυναγώνιστο πλεονέκτημα στο Πακιστάν" είπε ο πρωθυπουργός της χώρας σε ανύποπτη στιγμή μιλώντας για σύνδεση μεταξύ Peshawar και Karachi, ως τμήμα του σχεδίου CPEC ενώ ανέφερε ότι η Σαουδική Αραβία μπορεί να ενταχθεί στο όλο σχέδιο ως ένας ακόμη επενδυτής.
Ταυτόχρονα, το λιμάνι του Gwadar περιγράφεται ως "η πύλη του CPEC και η πύλη προς την Ασία". Αυτό σημαίνει ότι η Κίνα θα ενώσει όλους τους μεταφορικούς δρόμους μέσω Ισλαμαμπάντ με την Δυτική Κίνα καθώς ενώ θα κατασκευάσει και αγωγούς πετρελαίου.
Το μοντέλο που η Κίνα πρόσφερε στο Πακιστάν είναι γνωστό ως "Port-Park-City" (PPC), δηλαδή την κατασκευή ενός τεράστιου λιμανιού που θα ακολουθηθεί από την κατασκευή ενός βιομηχανικού πάρκου με κινεζικά κεφάλαια με συνέπεια την εγκαθίδρυση μιας κινεζικής πόλης μέσα σε ένα κυρίαρχο κράτος!
Η "βόμβα" οριστικοποιήθηκε όταν το Πεκίνο ξεκίνησε διαδικασίες μετεγκατάστασης χιλιάδων κατοίκων της στο Gwadar. 500,000 Κινέζοι αναμένονται να εγκατασταθούν μέχρι το 2022 και να εργαστούν στην περιοχή!
Συνεπώς, βρισκόμαστε στην αρχή ενός ακόμη "proxy war" μεταξύ των Υπερδυνάμεων η ένταση του οποίου θα αυξηθεί σταδιακά...
* Ο Καπούλας Βασίλης είναι αρχισυντάκτης στο pronews.gr
from The Secret Real Truth https://ift.tt/2TaNaUh
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου