Επιδότηση 330.000.000 € για τον οδικό άξονα Κορίνθου - Καλαμάτας, αν δεν... πάνε καλά τα διόδια
Ενταση προκλήθηκε χθες εντός και εκτός Βουλής με την κυβερνητική τροπολογία «δώρο» στον όμιλο Μπόμπολα. Με βάση την τροπολογία, ο Κρατικός Προϋπολογισμός, όπως προβλέπεται και στην αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης, θα επιδοτεί τους εργολάβους που διαχειρίζονται τον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Μεγαλύτερος μέτοχος της κοινοπραξίας Μορέας είναι ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, συμφερόντων Μπόμπολα...
Η αναθεωρημένη σύμβαση, που είχε περάσει από τη Βουλή ο σημερινός υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης τον Δεκέμβριο του 2015, προβλέπει πως το κρατικό ταμείο θα επιβαρυνθεί, επειδή η κυκλοφορία είναι χαμηλότερη από τις αρχικές προβλέψεις. Aναφέρεται επί λέξει πως «σύμφωνα με τις αναθεωρημένες προβλέψεις του κυκλοφοριακού μοντέλου, οι τρέχουσες εκτιμήσεις για τα έσοδα του έργου είναι 53% χαμηλότερες από τη βασική πρόβλεψη και 41% χαμηλότερες από την περισσότερο συντηρητική χαμηλή πρόβλεψη των δανειστών».
Ετσι το Δημόσιο αναλαμβάνει να παράσχει πρόσθετη εγγύηση «σε περίπτωση, και μόνο στον βαθμό όπου αυτό καταστεί απαραίτητο», μέσω της καταβολής Πρόσθετης Επιδότησης Λειτουργίας (ΠΕΛ), η οποία ανέρχεται σε 330.000.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο, αν χρειαστεί, θα επιδοτήσει την κοινοπραξία Μορέας ώστε να αποπληρώσει τα δάνεια μέχρι το συγκεκριμένο ποσό.
Συνεπώς, αν τα έσοδα από τα διόδια είναι κάτω από συγκεκριμένα επίπεδα, τότε το Δημόσιο -δηλαδή, οι Ελληνες φορολογούμενοι- θα βάζει το χέρι στην τσέπη, όπως επιβεβαιώνεται και από τη χθεσινή τροπολογία!
Στην τροπολογία αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «παρέχεται η δυνατότητα κάλυψης από το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της προβλεπόμενης στη σύμβαση παραχώρησης του έργου "Μελέτη - Κατασκευή - Χρηματοδότηση - Λειτουργία - Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη (ν.3559/2007)", δαπάνης η οποία προκαλείται από την υποχρέωση του Δημοσίου για την επιδότηση λειτουργίας και την πρόσθετη επιδότηση λειτουργίας του παραχωρησιούχου, που καταβάλλεται κατά τα ειδικότερα οριζόμενα».
«Ρουσφετολογική»
Η επίμαχη τροπολογία προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, με τον Νίκο Δένδια να τη χαρακτηρίζει «ρουσφετολογική». «Τα ρουσφέτια στους εργολάβους που κάνετε έχουν θετικό ή αρνητικό πρόσημο;» ρώτησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «εξυπηρετεί μονίμως συμφέροντα». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Μαντάς απάντησε πως «αυτό που κάνουμε είναι να εφαρμόζουμε τον νόμο του 2007 του Σουφλιά, αφορούν τις υποχρεώσεις του Δημοσίου που προβλέπει το πρόγραμμα» και συμπλήρωσε: «Αυτό κάνουμε, δεν "φωτογραφίζουμε" κανέναν και, άλλωστε, είναι γνωστό ότι με την επαναδιαπραγμάτευση που κάναμε κερδίσαμε πάνω από 600.000.000 ευρώ και σε λίγο καιρό το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων θα παραδοθεί στην κυκλοφορία».
Η τροπολογία βρέθηκε στο στόχαστρο και του βουλευτή του Ποταμιού Γιώργου Αμυρά. «Τι έγινε, κ. Μαντά; Εσείς ως ΣΥΡΙΖΑ είχατε καταγγείλει στη σύμβαση παραχώρησης αυτή τη διάταξη ως χαριστική, λέγατε φτιάχνουν τους δρόμους για να κερδίζει ο κάθε Μπόμπολας, κι όταν θα χάνουν λεφτά το Δημόσιο κι οι φορολογούμενοι, θα τσοντάρουν στον κ. Μπόμπολα, κ. Μαντά;» αναρωτήθηκε ο βουλευτής του Ποταμιού.
dimokratianews.gr
from The Secret Real Truth http://ift.tt/2nGEeV7
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου