Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019

Οι άνθρωποι δεν καταναλώνουν μόνο fast food αλλά και fast politics.


Κάθε πρωί Κυριακής στην τηλεόραση του Star προβάλλεται το παιδικό πρόγραμμα με τίτλο Barbie dreamhouse adventure. 
Πρόκειται για μια σειρά κινουμένων σχεδίων όπου η ηρωίδα Barbie παρουσιάζει στους μικρούς φίλους τις περιπέτειες της.
Στο χθεσινό επεισόδιο η Barbie αποφάσισε να κατέβει για Δήμαρχος, νομίζω στην Καλιφόρνια, απέναντι σε μια στριφνή υποψήφια με στόχο να την κερδίσει ώστε να μπορούν τα σκυλάκια να πηγαίνουν στην παραλία (η στριφνή αντίπαλος της υποστήριζε το αντίθετο).
Κατά την διάρκεια, λοιπόν,του επεισοδίου η Barbie και οι φίλοι της οργάνωναν την προεκλογική της στρατηγική. Μάλιστα, ένας από τους φίλους που ήταν καλός στα social media θα ανέβαζε τις ομιλίες της σε βίντεο για να μπορούν να ακούσουν οι ψηφοφόροι. Αυτό ειπώθηκε στη σειρά.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο τηλεοπτικό πρόγραμμα αναφέρεται στα social media. Σε παλαιότερο επεισόδιο η Barbie ήταν fashion blogger και σ΄ένα άλλο food blogger. Όμως, ήταν η πρώτη φορά που ένα κινούμενο σχέδιο συνδύασε άμεσα τα social media με την πολιτική φωτογραφίζοντας ουσιαστικά την μόδα που ξεκίνησε ο Ομπάμα το 2008 και έγινε πλέον συνήθεια.
Όπως είναι κατανοητό, ο χώρος του διαδικτύου έχει κατακτήσει την πολιτική και έχει μετατραπεί στο διαδικτυακό καφενείο (σε αντίθεση με το πραγματικό καφενείο της δεκαετίας του 80), όπου οι ψηφοφόροι παρακολουθούν τους υποψήφιους μέσα από αναρτήσεις και φωτογραφίες αλλά και βίντεο.
Η διείσδυση των διαδικτυακών επικοινωνιών στους κοινωνικούς, οικονομικούς, βιομηχανικούς και στρατιωτικούς τομείς έχει πολλές πτυχές και υπήρξε καθολική. Εκεί όμως που ουσιαστικά έφερε την επανάσταση ήταν η πολιτική και, κυρίως, η σχέση πολιτικών και πολιτών. Ο λόγος, κατά την προσωπική μου άποψη, είναι ότι το διαδίκτυο ενισχύει την τρωτότητα των εκάστοτε πολιτικών.
Τι εννοώ όταν γράφω τρωτότητα; Εννοώ πως είναι πολύ πιο εύκολο να αποδομηθεί ένας πολιτικός, καθώς υπάρχει η δυνατότητα να κρατηθεί αρχείο όσων υποσχόταν προεκλογικά. Άρα ο πολίτης έχει στα χέρια του ένα πανίσχυρο εργαλείο. Το δύσκολο βέβαια είναι ότι η ροή της πληροφορίας μέσω διαδικτύου είναι τόσο μεγάλη που, πολλές φορές, ο πολίτης αδυνατεί να την διαχειριστεί, ελέγξει, διασταυρώσει.
Ταυτόχρονα, εκτός από ένα άτυπο γραφείου Τύπου, το διαδίκτυο είναι και ένας χώρος όπου ασκείται πολιτική, και συχνά, εξωτερική πολιτική. Η πολιτική (εσωτερική και εξωτερική) στην ψηφιακή εποχή έχει ως χαρακτηριστικό της τις γρήγορες αντιδράσεις. Εξάλλου ζούμε στην εποχή του fast. Οι άνθρωποι δεν καταναλώνουν μόνο fast food αλλά και fast politics. Zoύμε πλέον στην εποχή του 24/7, όπου όλα λειτουργούν σε ρυθμούς μηχανής.
Όλα τα παραπάνω είναι, όπως προείπα, εργαλείο αν εφαρμοστούν ορθά.Διότι έχοντας περισσότερα δεδομένα στη διάθεση μας μπορούμε να διαμορφώσουμε καλύτερη εικόνα και να προασπίσουμε καλύτερα τα συμφέροντα μας στην περίπτωση της διπλωματίας.
Το ερώτημα είναι μπορούμε να το κάνουμε;



from The Secret Real Truth http://bit.ly/2DIVstb
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου