Όταν η ενέργεια "πρασινίζει" θεωρείται ότι ανήκει στις ανανεώσιμες. Όταν οι αγροτικές ενισχύσεις "πρασινίζουν" τότε έχει να κάνει με τις επωφελείς για το κλίμα και το περιβάλλον επιδοτήσεις.
Αλλά όταν κάποια προϊόντα και κύρια τα τρόφιμα "πρασινίζουν", τότε μιλάμε για επικίνδυνο και ύπουλο "greenwashing".
Το greenwashing είναι μια μορφή ξεπλύματος με "πράσινο" χρώμα, όρος που ακολουθεί τη λογική του ξεπλύματος μαύρου χρήματος. Καθαρά πολιτική μάρκετινγκ όπου με διάφορα τεχνάσματα, τα προϊόντα παρουσιάζονται ως "φυσικά", "οργανικά", βιολογικά" ή "φιλικά προς το περιβάλλον".
Τον περασμένο Μάιο η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ στην προσπάθεια της να προσδιορίσει τι ακριβώς είναι ο χαρακτηρισμός "φυσικό" για την σήμανση των προϊόντων, έθεσε το θέμα σε δημόσια διαβούλευση ζητώντας από τους πολίτες να πουν την άποψη τους. Η ανταπόκριση ήταν σχετικά μέτρια, αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν είναι λίγοι οι αμερικάνοι που τάσσονται κατά των μεταλλαγμένων, σχεδόν 5.000 σχόλια υποβλήθηκαν στον οργανισμό.
Όπως φαίνεται είναι πιο εύκολο να χαρακτηρίσεις κάτι ως μη φυσικό, παρά το αντίθετο.
«Αν έχει υποστεί γενετική τροποποίηση, δεν είναι φυσικό! ΤΕΛΕΊΑ ΚΑΙ ΠΑΎΛΑ», σχολίαζε κάποιος.
Εντάξει αυτό είναι εύκολο. Αλλά τι γίνεται αν ένα ζώο δεν έχει φάει μεταλλαγμένη τροφή αλλά έχει δεχτεί ένα σκασμό αντιβίωση και ορμόνες; Πως θα το χαρακτηρίσεις; Πόσοι καταναλωτές καταλαβαίνουν ότι όταν διαβάζουν ΒΙΟ στην ετικέτα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο σπόρος δεν είναιτροποποιημένος, απλά εννοεί ότι δεν έχει δεχτεί φυτοφάρμακα; (αν πάλι είναι κι αυτό αλήθεια).
Πόσοι καταναλωτές ξέρουν ότι "φυσικό ενισχυτικό γεύσης" ή χρωματισμός μπορεί να σημαίνει κάτι που δεν θα το επέλεγαν να το καταναλώσουν αλλά υπάρχει στη φύση, όπως το κολλαγόνο που προέρχεται από ζώα και υπάρχει σε όλα τα ζελέ, αρωματική ύλη από πρωκτό κάστορα, μια κολλώδης ουσία από έντομο της Ταϋλάνδης, ακόμα και διοξείδιο του τιτανίου ή πυριτίου – κι αυτά… "φυσικά" είναι!
Κάπως έτσι γίνεται το "πρασίνισμα" των προϊόντων, κάπως έτσι παίρνονται οι άδειες για να αναγράφουν "φυσικό" και κάπως έτσι γίνεται το μάρκετινγκ.
Η FDA έχει ήδη δεχτεί πυρά για την έγκριση πώλησης των γενετικά τροποποιημένων σολομών, ενώ ήδη έχει κατατεθεί μήνυση εις βάρος της για αυτήν της την απόφαση.
Θα κυκλοφορήσουν στην αγορά χωρίς σήμανση και διόλου απίθανο να τους δούμε και στη δική μας αγορά, είτε σαν φρέσκο ψάρι είτε σε κονσέρβα και να μην τους πάρουμε χαμπάρι.
Εν τω μεταξύ, πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει την αφαίρεση της λέξης «φυσικό» από τις ετικέτες των τροφίμων τους από φόβο μήπως τους γίνει μήνυση. Σύμφωνα με άρθρο του Time.com, μόλις 22% των προϊόντων διατροφής χαρακτηρίστηκαν ως "φυσικά" το 2013 και το 34% των ποτών. Αυτοί οι αριθμοί είναι πολύ πιο κάτω από το 2010, όταν περίπου το 30 % των τροφίμων και το 45 % των ποτών που διατέθηκαν στο εμπόριο είχαν το χαρακτηρισμό «φυσικό».
Προσοχή στο "πρασίνισμα" λοιπόν, γιατί εύκολα ένα προϊόν μπορεί να πλασαριστεί ως «φυσικό» με μόνο σκοπό το άδειασμα της τσέπης σας!
nea.allnewz.gr
from The Secret Real Truth http://ift.tt/2cipION
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου