Το NAVTEX είναι μία διεθνής προσφερόμενη Υπηρεσία που σκοπό έχει τη διασπορά, στα πλοία εν πλω, ναυτιλιακών, μετεωρολογικών και κατεπειγούσης φύσεως πληροφοριών που αφορούν στις παράκτιες θαλάσσιες περιοχές. Οι πληροφορίες λαμβάνονται αυτόματα και εκτυπώνονται απ" ευθείας με τηλετυπικό τρόπο.
Η ίδρυση του NAVTEX έχει συμφωνηθεί, από κοινού, από τους Διεθνείς Οργανισμούς ΙΗΟ (Διεθνής Υδρογραφικός Οργανισμός) και ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) (IMO Sub-Committee on RadioCommunications – 31st session – COM/31/5/4//13 Mar 1986 and IMO MSC 54 – COM/circ. 99//8 May 1987) και αποτελεί ένα μέρος του Global Maritime Distress and Safety System (GMDSS), το οποίο αναπτύσσεται μέσα στα πλαίσια του ΙΜΟ. Η υπηρεσία NAVTEX της Ελλάδας ανήκει στην περιοχή της Μεσογείου NAVAREA III συντονιστής της οποίας είναι η Ισπανική Υδρογραφική Υπηρεσία.
Αφού η Τουρκία είχε εκδώσει NAVTEX σε περιοχή που η αρμοδιότητα ανήκει στην Ελλαδα και στην Κυπρο, αναγγέλλοντας έρευνες του Odin Finder, η Αθηνα και η Λευκωσία εξέδωσαν νέες NAVTEX για την πραγματοποίηση των ερευνών του ιταλικού σκάφους στις ίδιες σχεδόν συντεταγμένες ενώ οι Κυπριακές Αρχές έσπευσαν να χαρακτηρίσουν άκυρη την τουρκική NAVTEX .
Η Τουρκία επανήλθε και με τις NAVTEX 1106/17 και NAVTEX 1113/17 μας τις οποίες χαρακτηρίζει άκυρες τις αναγγελίες που έχουν εκδώσει η Ελλάδα και η Κυπρος επιμένοντας ότι σε ολη πλεον την Ανατολική Μεσόγειό αρμόδια για την έκδοση NAVTEX που συνιστά άσκηση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων είναι η Τουρκία. Οι συγκεκριμένες αναγγελίες αφορούν την περιοχή της ελληνικής και κυπριακής υφαλοκρηπίδας που αμφισβητεί ευθέως η Τουρκία με την μονομερή αυθαίρετη ερμηνεία της Συμβάσης του Δικαίου της Θάλασσας, ότι τα νησιά, όχι μόνο το Καστελόριζο αλλα και η Κρήτη και η Κυπρος δεν έχουν επήρεια σε θαλάσσιες ζώνες πέραν των χωρικών υδάτων τους (12 νμ., για την Κυπρο και 6 ν.μ. για τα Ελληνικά νησιά).
Καθως το ODIN FINDER πραγματοποιεί εργασίες για το σημαντικό έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραηλ-Κυπρου-Ελλάδας, δημιουργούνται σοβαρά ερωτηματικά για το εάν η εταιρία ζήτησε την έκδοση NAVTEX τόσο από την Ελλαδα και την Κυπρο, όσο και από την Τουρκία, κάτι που θα συνιστά μέιζον ζητημα, καθως θα υπονομεύονται εκ των «έσω» τα ελληνικά και κυπριακά κυριαρχικά δικαιώματα .
Η Τουρκία μάλιστα φρόντισε να εκδώσει μια ακομη NAVTEX αναγγέλλοντας ασκήσεις Ερευνας και Διάσωσης SAR την 1η Νοεμβριιου στην περιοχή μεταξύ της θαλάσσιας περιοχής νοτίως του Καστελόριζου και της Κυπρου.
Η Κυπριακη
NAVTEX MA60 27 0600 UTC OCT 2017 JRCC LARNACA/CYPRUS RADIO/5BA NAV WRNG NR 381/17 SCIENTIFIC SURVEY BY R/V ODIN FINDER, FROM 05 0001 UTC NOE 17 UNTIL 05 2359 DEC 17 IN AREA BOUNDED BY: A. 34 10.000 N 030 00.000 E B. 34 25.000 N 031 45.000 E C. 34 27.000 N 032 18.000 E D. 34 19.000 N 033 35.000 E E. 34 08.000 N 033 35.000 E F. 34 17.000 N 032 18.000 E G. 34 15.000 N 031 45.000 E H. 34 00.000 N 030 00.000 E FIVE MILES BERTH REQUESTED JRCC LARNACA/CYPRUS RADIO/5BA NNNN
H ελληνική NAVTEX
1801/2017
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΠΕΛΑΓΟΣ. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟ R/V ODIN FINDER/IZER ΑΠΟ 281800 UTC ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 17 ΜΕΧΡΙ ΝΕΩΤΕΡΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΠΕΡΙΚΛΕΙΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΙΓΜΑΤΑ: A. 35 11 38.072Β – 026 21 02.693Α Β. 34 58 33.707Β – 029 56 05.017Α Γ. 34 11 09.705Β – 030 06 17.454Α Δ. 33 56 43.630Β – 029 56 52.019Α Ε. 34 21 24.000Β – 026 05 52.000Α ΠΕΝΤΕ Ν.ΜΙΛΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Η Τουρκικη NAVTEX για Ερευνα και Διασωση
N/W : 1103/17
MEDITERRANEAN SEA
SEARCH AND RESCUE (SAR) EXERCISE, ON 01 NOV 17 FROM 0200Z TO 0500Z IN AREA BOUNDED BY; 35 50.00 N – 031 05.00 E 34 50.00 N – 031 05.00 E 34 50.00 N – 029 20.00 E 35 50.00 N – 029 20.00
E CAUTION ADVISED.
crashonline.gr
from The Secret Real Truth http://ift.tt/2iN8wFM
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου